reklama

Porta patet et cor magis

Dvere sú otvorené a srdce ešte viac. Jeden priateľ mi dnes vnukol krásnu myšlienku na zamyslenie sa nad touto vetou od nedávno zomrelého dona Sandtnera. Že ľudia chcú, aby ich druhí počúvali a pritom zabúdajú na svoje srdce, ktoré často býva zavreté.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Obrázok blogu
(zdroj: Jurica Goja, Creative Commons Licence, Flickr.com)

Asi sa vám to tiež často stáva. Niekto vás sklame, znechutí, urobíte nejakú chybu... Sú to jednoducho veci, ktoré bežný homo sapiens sám neunesie. Vtedy sa hľadá priateľ. A to nie hociaký. Priateľ taký, ktorého srdce je dokorán otvorené. Mojím tajným snom je, aby som nielen takých priateľov mal, ale aby...

Tiež sa vám to asi stáva. Keď sa zrazu pri nás zjavia naši priatelia. Tak ako sme zvyknutí a predsa nie tak. Zrazu niečo potrebujú a my spoznávame, že sme sa nenaučili dávať. Dvere sú síce otvorené, ale čo bolo ďalej? Potom sme dezorientovaní nielen my, ale aj naši priatelia a vláčime so sebou svoje problémy, lebo máme na očiach šatku, ktorú sa bojíme dať dole. Náhodou by sme zbadali, že druhí ľudia vkladajú svoje nádeje do nás.
Mojím tajným snom je, aby som priateľov s otvoreným srdcom nielen mal, ale ním aj bol.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dobrí ľudia vravia, že vraj to nie je ťažké. Vraj sa stači postaviť čelom k problému. Odvážne. Nebáť sa otvoriť si srdce. Skúsili ste už v jedno ráno si povedať: "Dnes sa usmejem na každého človeka, ktorého stretnem"? Skúsil som to už ja? Snáď.

"Čo osoží človeku, keby aj celý svet získal, ale svojej duši by uškodil?" To som nevymyslel ja. Trocha to však rozviniem - čo osoží človeku, keby si žil ako "prasa v žite", ale bol by sám?
Dnešný deň som prežil normálne. Vlastne celkom dobre. Ale teraz, večer, mi jeden dobrý priateľ ukázal, že som ho mohol prežiť aj lepšie. Zajtra začnem písať na novú stranu. A pokúsim sa otvoriť srdce.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Porta patet... et cor? Patetne cor? Dvere sú otvorené... a srdce? Je srdce otvorené?

Daniel Holúbek

Daniel Holúbek

Bloger 
  • Počet článkov:  64
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Salezián v zácviku! ;) Zoznam autorových rubrík:  AktuálnePočítačeSpoločnosťMúza koplaToto sa staloSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu