reklama

"Umelcom zdar" alebo "Moja sloboda končí tam, ..."

V jedno krásne ráno som si vykračoval po ulici, keď som si zrazu všimol nezvyčajnú vec. Viete si určite predstaviť moje prekvapenie, keď som na úplne obyčajnej bratislavskej ceste zbadal úplne novučičký, nablýskaný trolejbus.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)
Obrázok blogu
(zdroj: Deborah Leventhal, Creative Commons License, Flickr.com)

Istý múdry človek raz povedal: "Moja sloboda končí tam, kde začína tá tvoja". Takéto chápanie slobody mám rád, aj keď som asi trochu idealista. Ak by sme si všetci chceli užívať absolútnu slobodu, asi by sme sa tu rýchlo všetci pozabíjali. A tak sa teda uspokojím so slobodou, ktorá končí tam, kde začína sloboda druhého.

Vráťme sa však k môjmu trolejbusu. Povzbudený modernosťou nášho dopravného podniku som ďalej kráčal domov. Ako sa hovorí - chlieb lacnejší nebude, a tak som na nový trolejbus rýchlo zabudol.
Ale nie nadlho. Popri mojom každodennom oddychu pri dobrej hudbe, internete a prípadne gitare sa mi v mojom komunikačnom programe zjavila správa od kamaráta Milana. Z internetového odkazu, ktorý mi poslal, som sa dozvedel, že presne taký pekný, nový trolejbus, ako som nedávno obdivoval na ulici, bol "obohatený " o nové dekoratívne prvky. A aby ste neboli o niečo ochudobnení - odkaz .

Zjavne sa niektorým ľudom ten trolejbus nepáčil tak, ako mne. Len škoda, že zabudli na to, že ich sloboda končí tam, kde sa začína tá naša.
Je to trochu smutné. Mám pocit, že v poslednej dobe sa začalo aj umelcom takéhoto typu vychádzať v ústrety (nedávno som videl reklamu na nejaký grafitti park), ale práve výtržníci ako títo robia veľmi kontraproduktívnu prácu. Osobne sa mi grafitti páčia (nie tie trápne nápisy na zastávkach MHD, ale dekorácie stien nakreslené sprejom úplne legálne ľuďmi, ktorí to vedia). Takíto pseudoodborníci však vrhajú tieň výtržníctva aj na ľudí, ktorým možno naozaj ide o niečo dobré.

Výška škody vraj bude od 10 000 do 200 000 korún. Aj z týchto peňazí raz mohol byť ďalší nový trolejbus. To by nám bolo hej.

P.S.: Ale má to aj dobré stránky. Ako hovorí kamarát Milan, aspoň si zarobí pár ľudí, čo to bude čistiť. :o)))

Daniel Holúbek

Daniel Holúbek

Bloger 
  • Počet článkov:  64
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Salezián v zácviku! ;) Zoznam autorových rubrík:  AktuálnePočítačeSpoločnosťMúza koplaToto sa staloSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu